DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENYAYANG
Pinterest Google+ Facebook Twitter Addthis

Thursday 20 December 2012

SET KESUBURAN LELAKI & WANITA


Assalamualaikum..Selamat pagi semua..semalam cousin mera tanyakan tentang cara simpan susu yang diberi..hari ni..My sis in law plak tnyakan set kesuburan ada tak..memandangkan dah 2-3 tahun berkahwin tp blum ada rezeki zuriat lagi..mera pn syorkan produk shaklee ni..mane tau serasi kan..Pada rakan2 yang sudi lawat blog mera ni dan berminat utk set kesuburan ini, mera juz nk share, sblm pilih produk..selidik, cek dan ketahui dlu punca sebelum dapatkan rawatan kerana kita xnak ambil produk yang x berkaitan dengan masalah kita k...So, if rakan2 sume dah berkahwin lebih 2 thn & masih belum punya cahaya mata, 1st of all jumpa doktor dlu check apa masalah u oll k.

Di sini mera nak kongsikan antara punca2 yang perlu diberi perhatian, antaranya ;-
1- Keletihan - mudah dan kerap rasa letih dan lesu (mungkin menyebabkan badan kurang produktif)
2- Hormon tidak stabil - period tidak menentu (bagi wanita)
3- Masalah keputihan yang serius
4. Suami seorang perokok
5- Berat badan suami isteri berlebihan
6- Banyak mengambil pemakanan kurang sihat seperti fast foof, junk food dan minuman bergas.
7-Asyik fikirkan nk dapat anak semasa bersama - Ade seseorang pernah mengatakan, if kita duk pk nk anak jer susah nk dapt coz kita stress mase tutttt....so, xpayah pk ape2 time tu..just Enjoy!!

Di bawah ni pula mera nak bagi info tentang produk kat dalam gambar tu yerr..so, baca btul2..pilih yang mana berkaitan dengan diri u oll k..;)

ESP (Protein) - protein ialah makanan asas kepada sel. Sel yang sihat akan memudahkan proses yang berkaitan persenyawaan, perlekatan telur. Protein juga membantu menyihatkan ovum dan sperma.

GLA Complex - Diamalkan oleh wanita, terutama yang menghadapi masalah haid tidak teratur.  Gamma Linolenic Acid (GLA) membantu wanita hasilkan cecair serviks yang subur & berkualiti yang juga dikenali sebagai 'Mukus serviks putih telur (egg white cervical mucus)'. Cecair serviks jenis ini sangat subur, nipis, berair, cerah & likat dan sangat2 membantu sperma berenang terus ke uterus, ke Tiub Follopio dan telur (ovum).  Tambahan cecair serviks yang sangat subur ini juga akan membantu sperma hidup lebih lama iaitu sehingga 5 hari didalam Tiub Fallopio, yang mana akan membnatu proses persenyawaan walaupun anda tidak melakukan hubungan seksual semsa isteri sedang subur.

Vitelea - Uniknya Vitelea@ Multivitamin shaklee ini kerana ianya mengandungi iron formula yang sangat penting bagi tubuh.  Penting buat suami isteri yang sibuk bekerja dan kurang menjaga pengambilan makanan atas sebab2 tertentu mahupun kekangan.

B-Complex - Uniknya vitamin B shaklee kerana ianaya turut mengandungi Folid Acid dan Biotin yang sangat penting untuk pembentukan darah dan kestabilan hormone. Terdapat 2 jenis vitamin B yang bermanfaat untuk menambah kesuburan , satu untuk lelaki dan satu untuk wanita. Vitamin B12 dapat menambah dan meningkatkan kualiti sperma dan bitamin B6 dapat meningkatkan kesuburan wanita. Jenis vitamin B yang lain juga penting untuk proses penyatuan sperma dan sel telur (conception), paling penting untuk elak kemurungan (anti-stress) & menstabilkan homon.

Alfalfa - Diamalkan oleh wanita, terutama bagi mereka yang rasas 'sakit ketika bersama', membantu mengatasi masalah keputihan, masalah haid tidak menentu/senggugut/sakit pinggang semasa didatangi haid (ambil alfalfa+kalsium), bertindak sebagai kacip fatimah.  Meningkatkan stamina suami.

Zinc - Supplement yang sangat penting untuk kesuburan especially untuk lelaki.  Ia membantu menjaga fungsi organ seksual dan penghasilan hormon testosterone.  Kekurangan zinc pada lelaki akan menjejaskan bilangan, pergerakan dan kesihatan sperma.

Zinc juga membantu meningkatkan kesuburan bagi wanita.  Ia membantu hormon oestrogen dan progesterone berfungsi dengan baik dan membantu menghasilkan telur yang matang dan berkualiti utk proses persenyawaan.

Omega Guard - Mengandungi asid lemak Omega3. Antara punca ketidaksuburan lelaki adalah disebabkan struktur sel sperma yang tidak terbentuk dengan sempurna. Omega3 dapat membantu pembentukan acrosome yg lebih kuat dan sempurna. Acrosome merupakan struktur melengkung pada hujung kepala seprma yang memainkan peranan penting dalam proses persenyawaan telur wanita.

Omega utk wanita - membantu mengurangkan gumpalan pada dinding uterus dan membolehkan telur yang telah disenyawakan dapat melekat dengan sempurna.

Vitamin E - Antara keunikan Vitamin E shaklee adalah ianya dilengkapi dengan selenium, salah saru unsur penting untuk meningkatkan kuantiti sperma pada lelaki dan mengurangkan risiko kecacatan pada bayi. Vit-E sering digunakan oleh pakar kesuburan dalam kaedah rawatan IVF. Ia merupakan sejenis antioxidant yang mampu meningkatkan kesuburan. 
Pengambilan vit-E dikatakan dapat membantu:-
* kesihatan prostat
* membantu mengekalkan tekanan darah
* membantu mendapatkan kulit yg cantik dan muda

upss..ada juga yg menggelarkan vit-E sebagai sex vitamin! Ada pendapat mengatakan suami mereka lebih bertenaga selepas pengambilan vitamin ni.  Tapi..harus diingat ianya berbeza mengikut tubuh badan masing2 yerr..nak tau? cuba la dlu..kan kan kan???

Ok..fuhh..dah siap baca semua fungsi setiap vitamin kan, so..buatlah pilihan produk yang bersesuaian dgn diri anda yer..Dibawah ni mera suggestkan set yang kesuburan yang biasenya diambil oleh customer k.

Set Asas           = ESP + Vitelea + B-Complex
Set utk Lelaki   = Vit-E + Zinc + Omega
Set utk Wanita  = GLA + ESP+ B-Comp + Vitelea +Alfalfa


Jemput baca testimoni ibu2 yang mengambil set kesuburan diSini

Jika tiada apa-apa masalah..bolehla ambil set asas jerr..

Walaubagaimanapun, perlu diingatkan bahawa supplement adalah sebahagian dari usaha & ikhtiar shj.  Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang terbaik utk kita, kesediaan kita utk menerima kehadiran orang baru (amanah ALLAH) dalam hidup kita. Disamping berusaha,hendaklah kita banyakkan amalan berdoa, berzikir, solat hajat, solat taubat. Semoga usaha kalian dirahmati ALLAH S.W.T.

*Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

Berminat?


Sila Hubungi meera untuk sebarang pertanyaan dan pesanan ;)
Saya pengedar sah Shaklee seluruh Malaysia.
©       Shaklee ID     : 901538
©       SMS                : 013-5116965
©       Emel                : ameerazulfa@gmail.com
©       Add Fb            : http://www.facebook.com/ameeraz.dameeiya
©       Like FB Page : http://www.facebook.com/SusuIbuIdamanSiManja
©       Blog                : http://ameerahzulfa.blogspot.com/

Anda akan mendapat jadual pemakanan dan konsultasi percuma pada setiap belian anda dengan meera..;)






4 comments:

Anonymous said...

… Unbelievable , but I just found software which can do all hard work promoting your ameerahzulfa.blogspot.com website on complete autopilot - building backlinks and getting your website on top of Google and other search engines 1st pages, so your site finally can get laser targeted qualified traffic, and so you can get lot more visitors for your website.

YEP, that’s right, there’s this little known website which shows you how to get to the top 10 of Google and other search engines guaranteed.

I used it and in just 7 days… got floods of traffic to my site...

…Well check out the incredible results for yourself -
http://magic-traffic-software.com

I’m not trying to be rude here, but I believe when you find something that finally works you should share it…

…so that’s what I’m doing today, sharing it with you:

http://magic-traffic-software.com

Take care - your friend Jennifer

Anonymous said...

ycyh [url=http://www.stylomontblancboutique.fr]montblanc[/url] mvmjjy http://www.stylomontblancboutique.fr znko [url=http://www.stylomontblancfrance.fr]mont blanc[/url] ylwixb http://www.stylomontblancfrance.fr qatp [url=http://www.stylomontblancparis.fr]stylo mont blanc[/url] fvsbul http://www.stylomontblancparis.fr rssy [url=http://www.stylomontblancsolde.fr]mont blanc[/url] kwfzbz http://www.stylomontblancsolde.fr qodd [url=http://www.achetermontblancstylo.fr]stylo mont blanc[/url] heqdpc http://www.achetermontblancstylo.fr xbwa [url=http://www.montblancmeisterstuck.fr]stylo mont blanc[/url] cvomjk http://www.montblancmeisterstuck.fr bujf

Anonymous said...

rsbx [url=http://www.stylomontblancboutique.fr]stylo mont blanc[/url] plsjnj http://www.stylomontblancboutique.fr ityn [url=http://www.stylomontblancfrance.fr]mont blanc[/url] kiuyxr http://www.stylomontblancfrance.fr dbpi [url=http://www.stylomontblancparis.fr]montblanc[/url] gtmzeo http://www.stylomontblancparis.fr vcil [url=http://www.stylomontblancsolde.fr]montblanc[/url] csinjj http://www.stylomontblancsolde.fr ruqd [url=http://www.achetermontblancstylo.fr]mont blanc[/url] cqzuxs http://www.achetermontblancstylo.fr uovv [url=http://www.montblancmeisterstuck.fr]mont blanc[/url] wxymmh http://www.montblancmeisterstuck.fr agov

Anonymous said...

zudc [url=http://www.stylomontblancboutique.fr]stylo mont blanc[/url] ovhbhu http://www.stylomontblancboutique.fr wead [url=http://www.stylomontblancfrance.fr]stylo mont blanc[/url] qlnfym http://www.stylomontblancfrance.fr gxfh [url=http://www.stylomontblancparis.fr]montblanc[/url] scdcyy http://www.stylomontblancparis.fr wvzk [url=http://www.stylomontblancsolde.fr]montblanc[/url] kyuhnn http://www.stylomontblancsolde.fr ygys [url=http://www.achetermontblancstylo.fr]montblanc[/url] hxnmqx http://www.achetermontblancstylo.fr nofq [url=http://www.montblancmeisterstuck.fr]montblanc[/url] sstmkq http://www.montblancmeisterstuck.fr ftkg