DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENYAYANG
Pinterest Google+ Facebook Twitter Addthis

Friday 21 December 2012

DOA MENDAPAT ZURIAT

Salam Jumaat lagi rakan2 yang sudi melawat blog mera...Pada entry sebelum ni mera ade share tentang supplement untuk kesuburan bagi mendapat zuriat kan..kali ni mera nk share pula doa untuk mudahkan mendapat zuriat.  Seperti yang mera bgtau seblm ni..kita perlu berusaha dan berdoa dengan ALLAH untuk mendapat kehidupan yang lebih baik. Doa kan senjata bagi kita umat islam. Oleh itu mari kita berdoa setiap hari mohon dari Yang Maha Esa.  Doa ini mera ambil dari buku himpunan doa Ustaz Harun Din (yg kulit warna hijau tu..;)

1) Baca Al-Fatihah
2) Baca Doa di bawah ini.

Ertinya.
*Wahai Tuhanku, janganlah engkau biarkan daku seorang diri(dengan tidak meninggalkan zuriat) dan Engkaulah jua sebaik2 yang Mewarisi" (Surah Al Anbiya:89)
Ertinya.
*Wahai Tuhanku! Kurniakanlah kepadaku dari sisi-Mu zuriat keturunan Yang baik, Sesungguhnya Engkau sentiasa Mendengar (menerima) doa permohonan (Surah Ali Imran:38)
Ertinya.
*Dan tidaklah orang kafir itu memikirkan dan mempercayai Bahawa Sesungguhnya langit dan bumi itu pada asal mulanya bercantum (sebagai benda Yang satu), lalu Kami pisahkan keduanya?dan kami jadikan dari air, tiap2 benda Yang hidup?maka mengapa mereka tidak mahu beriman?(Surah An-Anbiya:30)

3) Kemudian..baca doa di bawah ini pula sebanyak 7x.



 Ertinya
*Maha Suci Tuhan yang urusanyya "kaf" dan "nun". Maha Suci Allah yang urusannya apabila DIA menghendaki sesuatu, Ia berkata "Jadilah. maka akan jadilah".
Aku bermohon kepada Allah yang maha Agung, Tuhan yang memiliki Arasy yang Agung agar DIA menyembuhkan dikau.

Semoga dapat memberi perkongsian yang bermanfaat buat semua.  Dalam usaha kita untuk menambah umat nabi Muhammad S.A.W, jangan lupa untuk berdoa dan meminta pertolongan dari-NYA. Sesungguhnya Allah itu Maha Pencipta, Maha Mendengar, Maha Berkuasa atas sesuatu. Semua rezeki adalah dari-NYA jua.

Selamat beramal ;)

Untuk mendapatkan set kesuburan..sila klik diSINI
Untuk melihat testimoni ibu2 yang telah hamil dengan set kesuburan boleh lihat disini

 " Berusaha, Berdoa & Bertawakkal "

No comments: